La pilot Hanna Reitsch revela en el seu llibre de memòries que Hitler "va donar la seva conformitat" als "vols suïcides".
Els nazis es van plantejar també l'ús de kamikazes al final de la II Guerra Mundial quan els japonesos encara no els havien utilitzat, segons revela la pilot Hanna Reitsch en el seu llibre de memòries Volar va ser la meva vida.
Hanna Reitsch (1919-1972) va ser una pilot de proves famosa perquè, quan Hitler havia destituït ja a Hermann Goëring, va volar a l'abril de 1945 fins al Berlín assetjat pels soviètics amb una avioneta, en companyia de Ritter Von Greim, el general que s'havia de fer càrrec de la malmesa Luftwaffe.
En les seves memòries, afirma que es van plantejar a l'agost de 1943, després d'un accident després d'un vol de proves. "He de dir -afirma- que en aquell moment, a Alemanya, no se sabia res dels kamikazes japonesos" i que fins i tot va demanar personalment a Adolf Hitler.
"Hitler estava fatalment equivocat respecte a la gravetat de la realitat" i al final "va donar la seva conformitat" als "vols suïcides". El pla preveia utilitzar una V-1 tripulada -el primer coet de la història- o l'avió a reacció Me 328.
El llavors ministre de Propaganda, Josep Goebbels, va arribar a reunir-los per "honrar anticipadament com herois de la pàtria" però no es va posar el projecte en marxa per problemes tècnics amb els avions escollits i perquè la guerra ja estava perdudament per a Alemanya.
Reitsch, que va perdre tota la seva família en el conflicte, va ser una nazi convençuda que, després de la II Guerra Mundial, va passar pel corresponent procés de desnazificació. La pilot passa de puntetes sobre l'holocaust però admet que a l'octubre de 1944 va tenir ocasió de llegir fulletons estrangers sobre les cambres de gas però que Himmler-el principal responsable-ho va negar.
0 comentarios:
Publicar un comentario