viernes, 3 de junio de 2011

Denuncia els xenòfobs!

Llegeixo al Diari del Maresme que el Col·lectiu Ronda va presentar el 19 de maig passat una denúncia a la Fiscalia de Mataró contra la propaganda electoral de Plataforma per Catalunya (sic). Els acusen de deixar material xenòfob a les bústies durant la passada campanya electoral. L'advocada Anna Huertos creu que si la Fiscalia considera que deixar material xenòfob és delicte, la denúncia del col·lectiu pot establir un precedent importantíssim que podria "obrir un procediment penal contra els membres d'aquesta candidatura a Mataró que, fins i tot, podria comportar la seva inhabilitació per a l'exercici de càrrecs públics".

Ho podeu imaginar?

Us imagineu que tots denunciéssim la bogeria d'Anglada i se sentís en risc d'anar a la presó?

El Col·lectiu Ronda ha posat la denúncia en nom de l'Associació Jama Kafo, que considera que la propaganda de Plataforma per Catalunya (sic) "fomenta l'odi entre les persones i s'esforça a fracturar la societat amb la seva intolerable recerca de caps de turc a qui poder responsabilitzar de tots els mals del país". La finalitat de la denúncia, assegura Jama Kafo, és "posar fi a la impunitat de Plataforma per Catalunya".

Torno a preguntar: ho podeu imaginar?

Recordo fa temps quan els nazis d'Europa venien a manifestar-se a l'Estat espanyol o quan es podia imprimir gairebé qualsevol cosa. Avui figura que això ja no és així. Que el racisme i la xenofòbia són delicte. I que les víctimes tenim dret a defensar-nos. Parlo en plural perquè fa un temps vaig trucar per llogar un pis a Barcelona, al barri que es coneixia amb el nom de l'Espanya Industrial. No em convé, em va dir l'home que el llogava, és un barri ple de gitanos. I com sap que no sóc gitana?, vaig demanar-li jo. I tot seguit li vaig demanar una disculpa per escrit amb la comunitat gitana de Catalunya.

Perquè: quina importància té? El racisme i la xenofòbia ens ofenen a tots, ens insulten com a éssers humans i ens degraden siguem qui siguem, vinguem d'on vinguem. Són discursos inadmissibles. I jo, que estic a favor de la llibertat d'expressió, crec que tinc el dret a decidir si vull rebre falsa informació xenòfoba a casa. Ja ho dic ara: no vull. Igual que no vull rebre publicitat on es denigri les dones o es riguin dels deficients, per posar dos exemples de coses que podem fàcilment rebre a casa. Perquè tenim dret no només a la nostra intimitat sinó al respecte. Tenim dret a viure en un món on puguem triar no formar part de les cadenes xenòfobes, de les mentides corruptes i del racisme malaltís. Jo ho trio. I ja m'ofenen prou les publicitats d'altres polítics que rebo a casa.

Però, insisteixo: us ho imagineu?

0 comentarios:

Publicar un comentario