jueves, 2 de junio de 2011

Els Àngels de l'Infern ataquen a Cambrils

Abdoulaye Diop, senegalès de 34 anys i veí de Cambrils (Baix Camp), està convalescent després de l'agressió que va patir dissabte a la nit i en què li van donar dues punyalades. Els Mossos d'Esquadra investiguen si l'atac té tints racistes, ja que els dos autors detinguts portaven símbols nazis i podrien pertànyer als Àngels de l'Infern, una banda xenòfoba i violenta.

A la una de la matinada, després de la celebració de la Champions, l'ambient era festiu al port de la localitat. Diop va anar a prendre una copa amb un amic a una cèntrica cerveseria del passeig marítim, de la qual és client habitual. Va comprar tabac de la màquina expenedora i quan va sortir a fumar una noia va passar al seu costat i li va clavar una forta trepitjada. "Li vaig dir: No cal que em trepitgis, només demana-m'ho i m'apartaré", explica el jove.
Uns minuts després, se li van acostar dos nois i sense dir-li paraula van començar a clavar-li cops, davant l'atònita mirada dels clients del bar. "Com vaig poder, els vaig explicar que no volia problemes", exposa Diop.
Després, es van unir a la baralla més amics dels agressors i van continuar pegant-li. "Eren entre sis i vuit persones, no puc recordar bé perquè vaig sortir i vaig caure a terra", diu afligit. Portaven navalles i li van propinar dues punyalades, una al braç i una altra a la part dreta del pit. No podia aixecar per les macadures, però en la zona hi havia agents de policia i van anar a socórrer.

Després de la baralla alguns dels agressors es van amagar en els banys del bar. La policia local els va seguir i va trobar diverses navalles i l'arma blanca amb la qual van agredir Diop. "No els conec, però anaven vestits igual, amb tatuatges i armilles", afirma el jove senegalès. Els agressors portaven a la roba símbols nazis i dels Àngels de l'Infern, banda de motards racistes coneguda internacionalment. El seu lema és: Quan fem el bé ningú es recorda de nosaltres. Quan fem el mal, ningú ho oblida.

Diop va quedar inconscient per les punyalades i va ser traslladat a l'hospital de Sant Joan de Reus, on va estar ingressat fins diumenge. En el forcejament també van resultar ferits un dels amos del bar i un client. La policia va detenir dues persones i Diop ha denunciat els fets. Fa quatre anys vivint a Cambrils, treballa en la construcció i estarà un mes de baixa. "Va ser una agressió racista, he avisat als meus companys senegalesos perquè vagin amb compte", conclou Diop.

0 comentarios:

Publicar un comentario